Zagreb je kao glavni grad Hrvatske, danas najveće prometno čvorište u zemlji. Sjecište je mnogobrojnih prometnih pravaca i središte cestovnog, zračnog i željezničkog prometa. Hrvatska metropola poveznica je cestovnih i željezničkih smjerova iz Austrije kroz Sloveniju te iz Mađarske prema Rijeci, Splitu, a niz rijeku Savu i prema BiH i Srbiji. Na tom putu, nezaobilazna lokacija mnogobrojnih putnika i turista koji dođu i rezerviraju svoj smještaj u Zagrebu je Glavni kolodvor. To je prometno čvorište domaćih i međunarodnih linija vlakova. Nalazi se gotovo u samom središtu grada, a poseban je i zbog toga što se u njegovoj blizini nalaze i brojni hoteli u Zagrebu.
Kao što i samo ime kaže, glavni je željeznički kolodvor u Zagrebu, a ujedno i najveći u Hrvatskoj. Smješten je na Trgu kralja Tomislava, udaljen svega 10 minuta hoda do Trga bana Josipa Jelačića. Njegova je lokacija prednost zbog dobre prometne povezanosti te je do njega vrlo jednostavno doći zahvaljujući brojnim autobusnim i tramvajskim linijama. Iako je od velike važnosti za hrvatski glavni grad te njime prometuju brojne međunarodne linije, također, ima iznimno bitnu ulogu i za građane Zagreba i okolice. Prijevoz im omogućavaju međugradski vlakovi koji dobro povezuju istočnu i zapadnu stranu Grada.
Neoklasicistički arhitektonski primjerak
Osim prijevoza, turistima je privlačan zbog svog impresivnog izgleda i arhitekture za koju je najzaslužniji mađarski arhitekt Ferenc Pfaff. Izgradnja datira iz davne 1890. godine, a kolodvor je s radom službeno počeo 1892. godine. Osebujnost ovog arhitektonskog zdanja koje se može pohvaliti zanimljivim skulpturama i dekoracijama, dokazuje i njegova glavna zgrada, dugačka 186,5 metara, izgrađena u neoklasicističkom stilu. Vanjsko sjeverno pročelje njegove zgrade gleda prema središtu grada, parku na Tomislavovu trgu, Umjetničkom paviljonu, palači Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti te tornjevima katedrale.
Do sada je imao dvije veće obnove, od kojih je prva bila u razdoblju od 1986. do 1987. godine, a povodom ljetne Univerzijade 1987., dok je druga obnova bila 2006. godine. Nešto slično, najavljeno je i za ovu godinu, ali je riječ o tehničkoj modernizaciji. Naime, uvode se novi signalno-sigurnosni uređaji koji bi trebali zamijeniti dotrajale, stare 70-ak godina i ubrzati funkcioniranje cjelokupnog željezničkog prometa. Zbog toga neće biti u funkciji desetak dana. Prema prvotnom planu, trebao je biti zatvoren početkom veljače, ali su radovi vrijedni 12,6 milijuna eura, zbog vremenskih prilika odgođeni za 1. ožujka.
Putnike će do Glavnog kolodvora prevoziti autobusi
Građani i turisti u tom će periodu, do 11. ožujka, biti preusmjeravani na Zapadni kolodvor te na željezničku postaju Maksimir. Posljednja stanica vlakova koji dolaze iz Splita, Rijeke, Karlovca, Ljubljane, Varaždina, Savskog Marofa, Krapine, tako će biti na Zapadnom kolodvoru, a iz smjera istoka – Koprivnice, Osijeka i Vinkovaca te prigradske linije iz tog pravca, na stanici Maksimir. Dio vlakova stajat će i na kolodvoru Sesvete, a brzi i međunarodni će se zaustavljati na kolodvoru Zagreb-Resnik. Prema najavama iz Hrvatskih željeznica, od tih će kolodvora putnike prevoziti posebni autobusi. Sve dodatne informacije putnici će moći pronaći na internetskim stranicama Hrvatskih željeznica. Turisti će također dobiti potrebne upute pri rezervaciji karata, a ako će biti potrebno, u snalaženju će im pomoći i hoteli u Zagrebu kojima rezerviraju svoj smještaj u Zagrebu.